Fandom

Margonem Wiki

Gomil

37stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij
Gomil - mieszka w Namiocie Gomila, w Świętym Zagajniku. Czuwa nad tymi, którzy wybrali profesję Paladyna. Opowiada nam o tym, jak się tu znaleźliśmy i jak zacząć w krainie Margonem.
Gomil.gif
Ma lvl 28

DialogiEdytuj

  • Gomil: No, wreszcie odzyskałeś przytomność! Już myślałem że już bogowie wezwali cię do siebie, bo od kilku dni leżałeś tutaj nieprzytomny. Na twoje szczęście znalazł cię jeden z paladynów i przyniósł tutaj. Roebi przygotował dla ciebie napary ziołowe oraz opatrunki, które najwyraźniej pomogły i dzięki temu żyjesz. Cieszę się, że nie zginąłeś, ale mam nadzieję, że była to dla ciebie nauczka, aby nie zapuszczać się bez ekwipunku do dzikiego lasu. Tutejsze tereny nie są bezpieczne, tym bardziej, że nieopodal znajdują się kopalnie. Tacy, jak ty, łatwo wpadają w kłopoty, a więc uważaj na siebie.
    • Ja: Jak rozpocząć podróż po świecie Margonem?
    • G: Nie jesteś jeszcze wystarczająco silny, żeby ruszać w podróż. Na razie zostań między nami. Możesz spróbować swoich sił ze zwierzętami, jakie tutaj znajdziesz. Co prawda nie masz czym walczyć, więc nie porywaj się na silne stwory. To żaden wstyd walczyć na początku ze słabszymi, by później móc stawić czoła silniejszym. Nieopodal znajdziesz Fiarusa, on opowie ci więcej o Margonem.
      • J: A co zrobić, gdy będę ranny?
        • G: Jesteśmy paladynami. Zastanawiam się, czy wiesz, że umiemy posługiwać się magią. Wykorzystujemy ją nie tylko w walce, czy obronie, ale również aby leczyć rany. W naszej wiosce umiejętności leczenia posiada Roebi, ale w innych miastach nie znajdziesz leczących paladynów, dlatego pomocy udzielą ci uzdrowiciele. W Ithan uzdrowicielką jest czerwonowłosa dziewczyna, zwana Makatarą, a w Karka-han - Halfinia. W innych miastach też są uzdrowiciele i z czasem będziesz wiedział, kto ma takie moce lub świadczy usługi z zakresu leczenia i eliksirów zdrowia.
        • J: Chciałbym zapytać o coś jeszcze. (wracanie do początku)
        • J: Dziękuję za te informacje. Wszak zdrowie jest najważniejsze! (Koniec rozmowy)
      • J: Chciałbym zapytać o coś innego. (wracanie do początku)
      • J: Właśnie tak zrobię! (Koniec rozmowy)
    • J: Gdzie ja w ogóle jestem?
      • G: Jesteś w Świętym Zagajniku. Na północy położone jest Karka-han. Jeśli podążysz na południe trafisz do Przełęczy Dwóch Koron. Stamtąd możesz wyruszyć dalej na zachód lub wschód. Idąc na zachód znajdziesz miasto Werbin, do którego radziłbym się na razie nie wybierać. Jeśli pójdziesz natomiast na wschód dojdziesz do Ithan. To tam właśnie powinieneś udać się, gdy nabierzesz sił. Wędrując od Ithan dalej na wschód, a następnie na północ trafisz do Torneg, które również jest warte odwiedzenia.
      • J: Skomplikowane to, czy masz może jakąś mapę?
        • G: Nie ruszam się z domu bez mapy.
        • J: dalej
          • G: (Pokazuje mapę)
          • J: Zakończ rozmowę. (Koniec rozmowy)
      • J: Poszukam miejsc, o których mówisz. (Koniec rozmowy)
    • J: W jaki sposób mogę zdobyć ekwipunek?
      • G: To już trudniejsza sprawa. Żeby kupić odpowiedni ekwipunek, a przede wszystkim broń i zbroję, należy udać się do jakiegoś kupca. Są oni w różnych miejscach krainy, ale najwięcej ich jest w Ithan. Szczególnie z przedmiotami dla początkujących poszukiwaczy przygód. W naszej osadzie też jest skromny sklep prowadzony przez Gomira. Może znajdziesz u niego coś przydatnego.
        • J: Zobaczę, co może zaoferować i oczywiście w jakiej cenie. (Koniec rozmowy)
    • J: Jak mogę zdobyć złoto?
      • G: Są ludzie, którzy śpią na złocie. Niestety większość mieszkańców jest biedna, chociaż my, jako paladyni, nie narzekamy. Złoto można zdobyć różnymi sposobami. Możesz sprzedawać skóry i pozostałości z zabitych zwierząt i potworów kupcom lub wypełniać drobne zadania dla mieszkańców krainy. Niektórzy nagrodzą cię za to złotem, inni może znajdą jakiś ciekawy przedmiot lub drogocenny kamień. Naprawdę warto starannie wykonywać zleconą pracę. Dzięki złotu będziesz mógł się zaopatrzyć w sklepach w coraz to lepsze przedmioty, które na pewno pomogą ci w wędrówce i walce.
        • J: Zapamiętam (Koniec rozmowy)
    • J Dziękuję, poradzę już sobie (Koniec rozmowy)

Więcej w Fandom

Losowa wiki